Posted by: ummiabah | May 1, 2010

Transformasi Umar

Hari ini genap ulangtahun perkahwinan ummiabah yang ke-6. Tahniah! Omedetou! Dalam masa yang sama Umar genap 3 tahun setengah. Di kesempatan ini, marilah kita menyelusuri transformasi Che Umar dalam masa 3 tahun setengah ini. (Untuk transformasi Sofiyya dan Surayya boleh refer kepada entries yang lalu)

Masa lahir berat Umar ialah 3.4 Kg. Tinggi 49 cm. Tempat kelahiran: Hospital Ipoh. Setelah 5 hari dalam wad (Doktor kata pernafasan kurang lancar, Alhamdulillah, tak ada apa-apa masalah besar) dia di bawa pulang ke rumah Atuknya di Ipoh.

Masa mula-mula lepas cukur rambut, muka dia nampak lain. Nampak macam alien pun ada…. Tapi bila semakin membesar dan ada rupa tersendiri, rupa macam ‘alien’ tu dah hilang. Fuhh…lega. 

Masa umur 9 – 10 bulan, dia kuat memanjat kerusi. Masa tu belum pass berjalan lagi. Masih berpaut-paut. Umar lewat sikit berjalan. Masa umur 1 tahun 2 bulan baru dapat kaki.

Nak masuk umur 2 tahun, baru rambut Umar start nak lebat sikit… Masa datang Jepun umur dia baru nak masuk 2 tahun 5 bulan.  Dekat Jepun ni, macam cepat pula dia membesar.. Faktor pemakanan kot.. Sini dia suka makan yogurt dan minum susu segar. 🙄

 

Responses

  1. umar ni die gayat cket klo kt tmpt tggi… t’igt mse naek eye on m’sia ritu.. die bkepit je dgn ummi nye.. pstu xmo tgk luar plak tu.. suh duduk sndri pon die xmo.. hehehe…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: