Posted by: ummiabah | April 18, 2010

Wakil Pantai Timur, Wakil Pantai Barat

Untung diaorang ni, sejak lahir dah ada kawan bermain.

Kalau dulu (2-3 bulan dulu ) rupa Sofiyya dan Surayya agak menyerupai satu sama lain, tapi semenjak dua menjak kebelakangan ini, rupa diaorang ni masing-masing dah menampakkan ciri-ciri yang tersendiri. Si Sofiyya, lebih ke arah rupa belah Abahnya – wakil Pantai Timur dan si Surayya lebih ke arah belah Umminya – wakil Pantai Barat. Elok la tu, sebabnya nama Sofiyya dulu dicadangkan oleh Umminya, sementara nama Surayya dicadangkan oleh Abahnya. Adil dan saksama.

Sofiyya - Wakil Pantai Timur.

Surayya - Wakil Pantai Barat.

Dari segi sikap (buat masa sekarang), Sofiyya lebih berani dan selamba. Surayya pula lebih berhati-hati dan sedikit manja. Sofiyya lebih laju bab makan, Surayya pula lebih laju bab minum susu. Bagaimanapun kedua-duanya suka tengok cerita Upin & Ipin. Sehinggakan Umminya boleh gunakan sebagai umpan untuk lari sekejap kalau nak ke bilik air atau nak sembahyang. Nasib baik tak payah bayar royalty kepada Les Copaque Production.😀

Tengah ghalik tengok cerita Upin & Ipin.


Responses

  1. amboi.. kusyuk bgt dorg tgk upin&ipin.. xpe2 nnt kami akn dpt kn siri tbaru upin&ipin.. xla bosan sgt asek tgk yg tuuu jer… hehehe…

    • tu ler pasal…dptkan jgn tak dapatkan versi baru punye…hehehe

  2. Salam…nanti yop carikan banyak cerita kartun lain juga…

    • ok juga tue…satu idea yg bernas tue…nanti senang ler ummi nye nak pasang umpan utk lari sekejap….

  3. insya allah.. anim dh inform kn kt yop utk dptkn upinipin yg bru…

    • tima kaseh daun keladi,lain kali sudi sudilah jadi org utusan ku lagi…hehehe..

  4. weeellllll….. sdah mjdi pkrjaan ku skrg… jdi org utusan xbtauliah… insya allah esok abh pos kn brg… brg2 yg dipesan already packing…..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: